Hinna Helsepark har avtale med alle helseforsikringsselskap – det nyter du godt av.

Det er du som pasient som selv velger hvor du ønsker å gå til behandling. Hvert enkelt selskap har forskjellige regler i forhold til dekningsgrad for behandling. Vi ønsker å gjøre hverdagen din lettere, og i de fleste tilfeller fakturerer vi direkte til forsikringsselskapet. Slik kan du selv slippe å legge ut og deretter ordne med å få tilbakebetalt. Du trenger kun å konsentrere deg om behandlingen.

Det er flere aktører med forskjellige regler og underleverandører, og det kan det fort oppstå forvirring når du skal benytte deg av helseforsikringen din. Vi anbefaler at du gjør følgende:

  1. Meld inn skaden/plagen din så fort som mulig til forsikringsselskapet ditt.
  2. Du blir tildelt et saksnummer og et antall behandlinger. Hvor mange avhenger av ditt selskap, type forsikringspolise og skade.
  3. Ofte sendes denne informasjonen direkte til oss, men ha tilgang til bekreftelse/mail når du kommer til oss første gang
  4. Du kan nå bestille time hos oss – enten ved å ringe 51 31 51 11 eller booke online. Merk at noen forsikringsselskap booker time til deg med oss direkte, dette står på mailen fra dem.
  5. Unntak – vi har direkte oppgjør med Storebrand helseforsikring. Du kan derfor booke time uten å kontakte dem på forhånd – vi kontakter dem direkte og ordner alt for deg.

Er du usikker på hvilket forsikringsselskap du har, vennligst snakk med arbeidsgiveren din. Ring oss hvis du har andre spørsmål – vi hjelper deg!